Peter Mertens: A B C D E F en G

4/4
E. F. en G. hangen al een paar uur rond en waar het precies over gaat is niet duidelijk. Het zit er dik in dat het over computers gaat. Zij zijn `er net aan' dus vormgeversvreemde termen als `systeem, bitmap, downloaden, autotrace en megabyte' vormen de hoofdmoot van hun gesprek. Gelukkig eindigt het met: `Was je als naar Malewich geweest?', `Nee, maar ik wil wel naar Meermano, daar is werk van Piet Zwart tegenover dat van Jan van Toorn gezet, dat lijkt me wel wat'. Ja, historisch besef de eeuwige cultuurpolititieke band over tijden en grenzen heen maakt echte vormgevers. Maar F. kan niet. Ze moet nog `een magazine in elkaar rammen'.
`Witte wijn! Precies! Het is mooi weer! Aha! E.! Jij ook wat?', Daar heb je A. weer. .

Nu heeft ie z'n hand vol met nieuwe visitekaartjes, die hij heeft laten

meedrukken op de rand van een brochure. `Hier!, mooi he?'. `Hoepel op,' denkt E. maar ze zegt `Prachtig. Jammer alleeen van die typografie en had het niet met een drukgang meer gekund?'.

A. en E. kennen elkaar nog van de Rietveld Academie -wie niet eigenlijk?- en ze hebben allebei ooit voor het plaatselijk museum gewerkt. Het is een beetje onderlinge jaloezie en ook daarvoor geldt wie-niet-eigenlijk? Ze houden best van elkaar, er wordt niet slecht gewerkt uiteindelijk, toch is het af een toe loeren uit de ooghoeken als er weer van een manifestatie, festival, tentoonstelling of wat voor `n marginaal cultuurgoed kond moet worden gedaan, want als het even kan wordt het weer pronken.


<---naar begin


TYP 3.0 INDEX | | Amsterdam TU! Index

©1996 TYP/Typografisch Papier and the author