Tijdstip.

Precies op tijd.

Ongeveer hier.

Dat wil zeggen, donderdag 31 juli 2014, 1 uur in de namiddag in San Francisco, 345 Spear Street, in een pand waarvan Google zegt dat The Grateful Dead en Jefferson Airplane, én de Counting Crows en Digital Underground er huizen, is de plaats. En de tijd is een punt in het nu om even stil te staan en om de tijd te nemen om eens rond te kijken.

Een blik in de rondte.
Terugblikken. Vooruitkijken. Waardebepalen.
Hoe zwaar weegt de tijd?

Precies op dat tijdstip en plaats probeer ik – te gast bij Google Creative Labs dus – mijn naam in te voeren op een tablet om zo – de ook door mij fel begeerde – gastenbadge te bemachtigen.… Lees verder...

Untitled Document

P!t!r M!rt!ns: Right!
 <<< kaxmisman is now known as maxk >>>
  P!t!r M!rt!ns: Hi!
  maxk: hi
  P!t!r M!rt!ns: ho!
  P!t!r M!rt!ns: waar blijft bilak?
  maxk: komt
  maxk: well
  peterb: am i right here?
  maxk: hoe was de maaltoijd?
  maxk: ah there he is
  maxk: miss bilak
  P!t!r M!rt!ns: English! (english meal!)
  peterb: ike begrijpt niet
  maxk: ok ok ok
  maxk: who asking the questions
  P!t!r M!rt!ns: bilka!
  peterb: i am ...
  peterb: do you have some time now?
  <<< P!t!r M!rt!ns is now known as Answering Machine >>>
   maxk: I am here for you
   <<< peterb is now known as the investigator >>>
    <<< maxk is now known as vaguely >>>
     the investiga: ok, when did you start the TYP?
     vaguely: well shal i?
Lees verder...

Evidence

Evidence verschijnt naar aanleiding van de gelijknamige tentoonstelling van Jan Dietvorst en Roy Villevoye van 13 mei tot en met 16 juli 2017 in Argos in Brussel. De in hun gezamenlijke filmwerk gebruikte wijze van monteren is in dit boek toegepast op 144 foto’s uit hun archief. In een collage van beelden komen hun uiteenlopende interesses en thema’s samen. Kunsthistoricus en curator van de tentoonstelling Andrea Cinel gaat in zijn bijdrage aan het boek in op de niet verhalende en non-lineaire wijze waarop in hun werk verbanden worden gelegd en betekenis wordt gegenereerd. Filmmaker en cultuursocioloog An van Dienderen plaatst hun werk buiten het traditionele documentaire genre dat zich volgens haar kenmerkt door een voorspelbare claim op de werkelijkheid en een vaststaande gezagsverhouding tussen de filmmaker en zijn onderwerp.… Lees verder...